Mam ochotę go udusić! – poradnik przetrwania w miejscu pracy

by Mila

Praca z ludźmi to nie zawsze bułka z masłem… Wie o tym praktycznie każdy, kto nie jest samotną wyspą. Niezależnie od tego, czy codziennie kontaktujesz się z klientami, jesteś czyimś szefem, czy też po prostu musisz się jakoś odnaleźć w biurze pełnym współpracowników – są takie dni i takie osoby, przy których czujesz się jak na polu minowym… A co, gdyby istniał stosunkowo prosty sposób na poradzenie sobie z ludźmi, którzy działają ci na nerwy? Z szefem tyranem, z kolegą, który ciągle robi sceny i problemy, z upierdliwą koleżanką, która nieustannie szuka dziury w całym i przyczepia się do nieistotnych szczegółów? Na to właśnie pytanie odpowiada książka Martina Wehrle Mam ochotę go udusić! Proste sposoby na trudnych ludzi w pracy.

Martin Wehrle doskonale wie, jak radzić sobie z ludźmi na gruncie zawodowym – od wielu lat pracuje jako doradca zawodowy i biznesowy, jest też autorem licznych publikacji na temat budowania kariery, asertywności i utrzymywania zdrowych relacji w miejscu pracy. W swojej najnowszej książce w przystępny i niekiedy humorystyczny sposób dzieli się swoim doświadczeniem i na konkretnych przykładach podpowiada, jak lepiej ułożyć sobie relacje z problematycznymi współpracownikami, podwładnymi i szefami.

Zasadniczą część książki stanowi omówienie siedmiu najpopularniejszych typów osób, które mogą działać innym na nerwy w pracy – od przesadnie dbającego o szczegóły Perfekcjonisty, który nigdy nie jest zadowolony z wyników swojej (ani twojej) pracy, przez Zagubionego we mgle, który boi się samodzielnie podjąć jakąkolwiek decyzję i zasypuje cię banalnymi pytaniami, na które sam powinien znać odpowiedź, po Króla focha, który nigdy nic złego nie powie ci w twarz, ale za plecami zrobi wszystko, żeby zepsuć ci opinię i podważyć twoją pozycję. Korzystając z konkretnych przykładów, prostych ćwiczeń mentalnych, ale i wiedzy psychologicznej o typach i zaburzeniach osobowości, autor pomaga lepiej zrozumieć źródła problematycznych zachowań i znaleźć sposoby na ich zneutralizowanie – tak, by kontakty z irytującym współpracownikiem stały się o niebo łatwiejsze.

Ale to nie jedyne, co można wynieść z tej książki. Paradoksalnie pod przewrotnym tytułem książki Martina Wehrle Mam ochotę go udusić! Proste sposoby na trudnych ludzi w pracy kryje się poradnik, który pozwala zyskać także znacznie większą samoświadomość w kontaktach ze współpracownikami i w ogóle z ludźmi w naszym życiu, także osobistym. Nie tylko dlatego, że w Czarnowidzu czy Perfekcjoniście możemy rozpoznać samych siebie i swoje własne nawyki… Ale też dlatego, że często wcale nie jest przypadkiem to, jacy ludzie i jakie zachowania najbardziej działają nam na nerwy. Niemałą rolę odgrywają w tym nasze własne cechy, przyzwyczajenia, wartości czy małe dziwactwa, z których wpływu na nasze relacje z ludźmi nie zawsze zdajemy sobie sprawę.

Taka samoświadomość jest czymś bardzo cennym – bo wiedząc, dlaczego reagujemy z taką siłą i dlaczego określone zachowania prowokują nasze gwałtowne reakcje, łatwiej jest uniknąć konfliktu, zatrzymać się na chwilę, spróbować zrozumieć punkt wyjścia drugiej strony i jej ukryte potrzeby, czasem manifestujące się w sposób, który na pierwszy rzut oka nie zawsze jest oczywisty… Tak jak i nieoczywiste bywają nasze własne oczekiwania i działania.

Czy jesteś szefem, osobą odpowiedzialną za kontakt z klientami (a wszyscy wiemy, jacy klienci potrafią być irytujący!), czy też po prostu chcesz sobie lepiej radzić w biurze pełnym kolegów, którzy działają ci na nerwy – ten prosty w formie, ale zaskakująco wnikliwy poradnik może się okazać bardzo pomocny!

Tekst powstał we współpracy z Wydawnictwem Feeria

Przeczytaj także:

1 komentarz

Aneta 5 lutego 2022 - 19:37

Szkoda, że nie spotkałam się z tą pozycją w ostatniej pracy 😛

Odpowiedz

Skomentuj

Ta strona wykorzystuje pliki COOKIES zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Dowiedz się więcej.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close